Probudil jsem se jednoho dne, vykouknul z okna a bylo mě to jasné. Koukala na mě moje věrná Vectra i500 a já si začal říkat, že i když je to krasavice a upaluje jako o život, že bych se rád svezl v něčem jiném. A tak došlo na hledání další ,,zážitkové,, dimenze. Jako fanoušek značky Opel jsem samozřejmě koukal na to, co je v této značce dostupné. Malá Corsa OPC sice slibuje asi dobré zážitky, ale na malá autíčka jaksi nejsem stavěnej, prozměnu Vectra OPC je prapodivná variace auta, co nemělo sportovní ambice a co z něj sice technici v Oplu udělali sportovní expres, ale tak na dálnici.Uprostřed této nabídky je Asrta OPC a tá má od každého trochu. V mojem přesvědčení mě utvrdili různé recenze a ,,šáhnutí naživo,, na autosalonu v Dojčlandu.
Po nějakém čase se natrefila nabídka na jednu krasavici jemně poladěnou firmou Thorneymotorsport UK . Slovo dalo slovo,teda spíše mobil a já se mohl s timto autem potkat. Každej asi zná ten pocit, když auto vidí, sedne si do něj, projede se ... prostě bylo rozhodnuto :-)
Hned po prvním ohmatání a prohlídce interiéru jsem se ujistil, že je všechno tak, jak jsem si představoval, že zpracování je poměrně dost kvalitní. Určitě to byl skok od předešlé generace i když pro někoho je to designově dost strohé. Tlustší věnec sportovního volantu ale padne do ruky dobře a přes výtky motoristických novinářů jsem si notoval s větší hlavicí šaltrpáky s logem OPC .-)
takže hurá a jedééémm....
Astra je tedy s upravenou řídící jednotkou na cca 200KW, krouťák je na hranici 390Nm, dále je vybaven filtrem do airboxu K&N, sníženými pružinami H&R o 30mm a iridiovými svíčkami. Na kvalitní silnici je to superstřela, kterou je ale třeba držet pod krkem (za volant) a nepustit. Přece jenom tento výkon má v kombinaci s náhonem na přední kola snahu, aby auto jelo jako ďas, ale každá chyba na asfaltovém koberci vám hned připomene, že se musíte soustředit na řízení. Za to se vám ale odmění pekelnou jízdou a vyloudí vám úsměvod ucha k uchu :-) Úprava jednotky sebou mimo většího výkonu nese za normálních podmínek sníženou spotřebu, která se při normální svižné jízdě s lehkou nohou pohybuje okolo 7,5 až 9,5 l/100km Naturalu , což je vzhledem k výkonu auta poměrně příznivý údaj ... při rychlé dálniční jízdě okolo 200km/h jsem se nedostal v průměru nad 13 l/100 .
Podvozek je vybaven IDS Plus - spolu se snížením pružin H&R ( -30mm). V této konfiguraci nejen vypadá o trošku lépe,ale jízdnim vlastnostem to při klasické i sportovní jízdě prospělo. V normálnim režimu je náklon v zatáčce minimální a v režimu SPORT je to použitélné asi jen na opravdu kvalitní silnici nebo okruhu. Na nekvalitních silnicích to postrádá smysl, neboť Astřička akorát nervózně odskakuje.
Další výhoda IDS Plus je jakési konstantní přenastavení mapy řídící jednotky, která v režimu SPORT spíná turbo mnohem dříve, tudíž mohutný zátah je již odspoda. IDS plus ještě dále upraví chod posilovače řízení a zostří elektronický plyn.
Myslím si, že takovéto výkony jsou na hranici toho, co je předokolka schopná ještě pobrat. ESP jde zcela vypnout - tudíž plus pro okruhové hrátky. Turboefekt je však obrovský, což chce hodně pevnou roku a citlivou nohu.
A plány do budoucna? Jeden je splněn, originální kola s 6-ti paprsky Y šly do komory a na autě jsou jinak řešené v designu Insignia OPC. Následovala kompletní výměna brzových kotoučů, vpředu jsou teď odvětrané a děrované Zimmermanny, do presu je dotávají destičky Yellow stuff s přímesí keramiky, vzadu klasické. Pancéřové hadičky jsou již také namontované. Dále došlo na instalaci blow off ventilu, abychom trochu pošetřili turbo. Zvětšil se sací domeček i hadice stlačeného vzduchu.Kompletně se změnilo vedení sání vzduchu. Malý přední katylyzátor šel ven a místo něj jsou jen svody, sport cat a catback výfuk Milltek.
Co se týká exterieru, tady moc experimentovat nebudu, kupátko se mě líbí a tak snad jen vyměnim přední masku za jinou z dílny úpravce jménem Irmscher.